Dit project is uitgevoerd in samenwerking met partners van Internova
Met de komst van twee nieuwe concepten wil Domino’s Pizza zich onderscheiden van andere pizzaketens. Domino’s Pizza richt zich met haar nieuwe filialen meer op een uitnodigend interieur en een warme sfeer genaamd ‘Urban’ alsmede op nieuwe exclusievere filialen met een ‘huiskamergevoel’, wat is uitgerold onder de naam ‘Atmosphere’. Een nieuw interieur vraagt ook om nieuwe verlichting en Internova bleek hiervoor de ideale partij.
Inmiddels zijn er in de Benelux, Duitsland en Denemarken vele filialen gerealiseerd in het Urban concept en daarnaast een aantal exclusievere filialen in het Atmosphere concept. Internova werkte mee aan de realisatie hiervan door Domino’s te voorzien van een gebalanceerd verlichtingsplan en het leveren van de benodigde verlichting.
Meer ‘restaurantsfeer’ met nieuwe concept: Urban
In opdracht van Domino's Pizza ontwikkelde Internova een goed doordacht lichtplan, dat aansloot op de nieuwe uitstraling van Urban. Nadat de eerste vestiging in Nederland was uitgerold, volgde al snel vele filialen in de Benelux, Duitsland en Denemarken.
‘Atmosphere’ concept vraagt om andere aanpak
Atmosphere vroeg om een meer flexibele aanpak. Een aantal filialen zijn omgetoverd tot ‘huiskamerfiliaal’, waarbij ook verschillende custom-made plannen zijn gerealiseerd. Zo zijn de filialen voorzien van meer sfeer met hanglampen en warmer licht.
Custom-made oplossing
Het verlichten van al deze filialen was een mooie uitdaging. Er is niet alleen een sterk resultaat neergezet, ook de aanpak heeft zich goed bewezen. De door Internova verzorgde oplossingen voor Domino’s Pizza sluiten naadloos aan bij de nieuwe concepten en mede daardoor hebben de filialen een nieuwe look en feel gekregen. Benieuwd welke producten we hebben gebruikt voor de filialen van Domino's Pizza? Bekijk ze hieronder.