Dit project is uitgevoerd in samenwerking met partners van Internova

Met de komst van twee nieuwe concepten wil Domino’s Pizza zich onderscheiden van andere pizzaketens. Domino’s Pizza richt zich met haar nieuwe filialen meer op een uitnodigend interieur en een warme sfeer genaamd ‘Urban’ alsmede op nieuwe exclusievere filialen met een ‘huiskamergevoel’, wat is uitgerold onder de naam ‘Atmosphere’. Een nieuw interieur vraagt ook om nieuwe verlichting en Internova bleek hiervoor de ideale partij.

Inmiddels zijn er in de Benelux, Duitsland en Denemarken vele filialen gerealiseerd in het Urban concept en daarnaast een aantal exclusievere filialen in het Atmosphere concept. Internova werkte mee aan de realisatie hiervan door Domino’s te voorzien van een gebalanceerd verlichtingsplan en het leveren van de benodigde verlichting.

DP-3.jpg

Meer ‘restaurantsfeer’ met nieuwe concept: Urban

In opdracht van Domino's Pizza ontwikkelde Internova een goed doordacht lichtplan, dat aansloot op de nieuwe uitstraling van Urban. Nadat de eerste vestiging in Nederland was uitgerold, volgde al snel vele filialen in de Benelux, Duitsland en Denemarken.

‘Atmosphere’ concept vraagt om andere aanpak

Atmosphere vroeg om een meer flexibele aanpak. Een aantal filialen zijn omgetoverd tot ‘huiskamerfiliaal’, waarbij ook verschillende custom-made plannen zijn gerealiseerd. Zo zijn de filialen voorzien van meer sfeer met hanglampen en warmer licht.

DP-4.jpg
Domino's-Pizza-Urban-3.jpg

Dankzij het luxe design van de armaturen, maar ook door prijstechnische redenen was Internova de juiste partij voor ons. Hun no-nonsense aanpak zorgde voor een fijne samenwerking. De verlichting in de filialen is dan ook naar volle tevredenheid gerealiseerd.” 

- Ronald Dekker, Head of brand design Domino’s Pizza Europe