Dit project is uitgevoerd in samenwerking met partners van Internova

Lucardi is de grootste juweliersketen in Nederland. Hip, trendy en betaalbaar zijn de sleutelwoorden. Lucardi onderscheidt zich op een aantal punten van de traditionele juwelier. Zo is het open winkelfront zeer uitnodigend en zijn de sieraden en horloges overzichtelijk gepresenteerd in glazen vitrines.

Lucardi-1.jpg

Het belang van goede verlichting

Nergens is de perfecte kleurweergave belangrijker dan binnen de retail. Een goede weergave van kleuren laat producten beter tot hun recht komen en speelt direct in op het gevoel van de klant. Zo ook voor sieraden. De uitstraling van Lucardi had in de loop der jaren de match met het merk verloren en was toe aan een upgrade. Lucardi schakelde Internova in om de verlichting in de vitrines en de algemene winkelverlichting een frisse uitstraling te geven, zodat de producten beter tot hun recht komen.

Testen van lichtkleuren

Het filiaal in Den Haag is gebruikt als testlocatie voor de nieuwe verlichting. Zo zijn er twee kasten voorzien van spots met verschillende lichtkleuren. Medewerkers van het filiaal zijn betrokken bij het testen van de kleuren en lichtsterktes om te bepalen welke spots de kleurechtheid van de producten het beste overbrengen. Dankzij 3D-ontwerpen is er voor ieder filiaal een custom-made lichtoplossing gerealiseerd.

Lucardi-2.jpg
Lucardi-6.jpg

“De led-armaturen van Internova vielen ons direct op tijdens een beurs. Na het zorgvuldig testen van deze verlichting heeft Internova onze filialen voorzien van de beste lichtoplossing. De samenwerking verloopt top en ze bieden ons de service die we nodig hebben. Zo zijn ze altijd bereid om snel te schakelen.”

- Regina Corbey, Operations Manager Lucardi.