Dit project is uitgevoerd in samenwerking met partners van Internova
Lucardi is de grootste juweliersketen in Nederland. Hip, trendy en betaalbaar zijn de sleutelwoorden. Lucardi onderscheidt zich op een aantal punten van de traditionele juwelier. Zo is het open winkelfront zeer uitnodigend en zijn de sieraden en horloges overzichtelijk gepresenteerd in glazen vitrines.
Het belang van goede verlichting
Nergens is de perfecte kleurweergave belangrijker dan binnen de retail. Een goede weergave van kleuren laat producten beter tot hun recht komen en speelt direct in op het gevoel van de klant. Zo ook voor sieraden. De uitstraling van Lucardi had in de loop der jaren de match met het merk verloren en was toe aan een upgrade. Lucardi schakelde Internova in om de verlichting in de vitrines en de algemene winkelverlichting een frisse uitstraling te geven, zodat de producten beter tot hun recht komen.
Testen van lichtkleuren
Het filiaal in Den Haag is gebruikt als testlocatie voor de nieuwe verlichting. Zo zijn er twee kasten voorzien van spots met verschillende lichtkleuren. Medewerkers van het filiaal zijn betrokken bij het testen van de kleuren en lichtsterktes om te bepalen welke spots de kleurechtheid van de producten het beste overbrengen. Dankzij 3D-ontwerpen is er voor ieder filiaal een custom-made lichtoplossing gerealiseerd.
Binnen 3 jaar heeft Internova 85% van de Lucardi-filialen voorzien van passende vitrineverlichting en algemene verlichting. Voor de vitrines is er gekozen voor de LED Downlight Etna en voor de algemene verlichting voor de Powergear Rail met Interno lampen. Benieuwd naar deze spots? Bekijk ze hieronder.